Praktijkinformatie

Praktische info

De praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 17:00 uur. Tussen 12.30u en 13.30u zijn we uitsluitend bereikbaar voor spoed.

Bereikbaarheid

De praktijk is alle werkdagen telefonisch  bereikbaar  van 08:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 17:00 uur. Uiteraard is de praktijk tussen de middag wel  bereikbaar voor spoedgevallen.
.
Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Huisartsenpost Roermond, Nassaustraat 79, 6043 EB Roermond, telefoon: 0475-771771

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u bij huisartsenpraktijk Peeters op twee manieren aanvragen.
.
– Via onze receptenlijn, bel ons telefoonnummer 0475-334263 en kies dan een 2. U kunt 24 uur per dag uw medicatie bestellen.
– Via de patiëntenportaal/webapp kunt u na inloggen zelf uw herhaalmedicatie aanklikken en bestellen.
.
De aangevraagde recepten kunt u de volgende dag na 16.00 uur ophalen bij de apotheek. Mochten wij vragen hebben over uw bestelling dan nemen wij contact met u op.

Waarneming

In het geval van vakantie of afwezigheid zal er op de voorpagina van de website een mededeling geplaatst worden over de waarneming. Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Huisartsenpost Roermond, Nassaustraat 79, 6043 EB Roermond, telefoon: 0475-771771

Wat mogen we van elkaar verwachten

U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen.
Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.
.
We willen graag de volgende afspraken met u maken:

      • Wij helpen u zo snel mogelijk.
      • Spoedgevallen gaan voor, graag uw begrip.
      • Wij gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
      • Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld en ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook. Wanneer dit toch voorkomt zal uw huisarts hiervan op de hoogte worden gebracht en volgt er een aantekening in onze administratie.
      • Mensen die onder invloed zijn van alcohol en/of drugs kan de toegang tot de huisartsenpraktijk geweigerd worden.
      • Respecteer de privacy van onze patiënten en maak geen foto’s of filmpjes.
      • Mobiel bellen mag maar houd rekening met anderen en zet uw telefoon op stil.
      • Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
      • De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal.
      • Bij ernstige overschrijding van onze regels wordt er aangifte gedaan bij de politie.
      • Wanneer u graag geluidsopnames van het consult wilt maken verzoeken wij u dit vooraf te melden.
      • Het kan altijd gebeuren dat u onverhoopt niet naar de afspraak kunt komen. We vragen u om dat dan zo snel mogelijk aan de praktijk te melden, zodat we uw vrijgekomen plek dan kunnen gebruiken om iemand anders te helpen.

Online inzage gegevens

Uw medische gegevens thuis bekijken.
Hoe doet u dat?

.
Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in zijn computer in uw medische dossier.
.
Bijvoorbeeld:

  • het advies van de huisarts
  • de uitslagen van onderzoek
  • de lijst met uw medicijnen
.
U kunt uw medische gegevens daarna online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig inlogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling.
.
Wilt u de gegevens over uw gezondheid bekijken op internet? U kunt inloggen  via het rechterblok op de startpagina
.
Heeft u hulp nodig bij het aanmelden? Neem dan telefonisch contact met ons of raadpleeg de Uitleg webapp
Klacht huisarts herten

Heeft u een klacht?

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

Translate »