Praktijkinformatie

Praktische info

De praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00. Tussen 10:30 en 11:00 én tussen 12.30u en 13.30u zijn we uitsluitend bereikbaar voor spoed.

Bereikbaarheid

De praktijk is alle werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur, echter is de praktijk tussen 10:30 en 11:00 én tussen 12.30 en 13.30 uitsluitend bereikbaar voor spoedgevallen.

Is het druk, dan kunt u ook een terugbelverzoek doen, wij bellen u dan op het afgesproken tijdstip terug. U hoort op het telefoonbandje hoe het werkt. Luister dit bandje aub wel even af. U krijgt dan contact met een digitale assistente die u verder helpt.
.
Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij:

Huisartsenpost Roermond
Nassaustraat 79
6043 EB Roermond
0475-771771

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u bij huisartsenpraktijk Peeters op twee manieren aanvragen.
.

  1. Via uw patiëntenportaal kunt u na inloggen zelf uw herhaalmedicatie aanklikken en bestellen.
  2. Via onze receptenlijn, bel ons telefoonnummer 0475-334263 en kies dan een 2. U kunt 24 uur per dag uw medicatie bestellen.

De aangevraagde recepten kunt u de volgende dag na 16.00 uur ophalen bij de apotheek. Mochten wij vragen hebben over uw bestelling dan nemen wij contact met u op.

Waarneming

De praktijk is in principe alle werkdagen geopend. In het geval van afwezigheid van de artsen zal er op de voorpagina van de website een mededeling geplaatst worden over de waarneming. Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij:

Huisartsenpost Roermond
Nassaustraat 79
6043 EB Roermond
0475-771771

Wat mogen we van elkaar verwachten

U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen.
Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.
.
We willen graag de volgende afspraken met u maken:

      • Wij helpen u zo snel mogelijk.
      • Spoedgevallen gaan voor, graag uw begrip.
      • Wij gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
      • Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld en ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook. Wanneer dit toch voorkomt zal uw huisarts hiervan op de hoogte worden gebracht en volgt er een aantekening in onze administratie.
      • Mensen die onder invloed zijn van alcohol en/of drugs kan de toegang tot de huisartsenpraktijk geweigerd worden.
      • Respecteer de privacy van onze patiënten en maak geen foto’s of filmpjes.
      • Mobiel bellen mag maar houd rekening met anderen en zet uw telefoon op stil.
      • Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
      • De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal.
      • Bij ernstige overschrijding van onze regels wordt er aangifte gedaan bij de politie.
      • Wanneer u graag geluidsopnames van het consult wilt maken verzoeken wij u dit vooraf te melden.
      • Het kan altijd gebeuren dat u onverhoopt niet naar de afspraak kunt komen. We vragen u om dat dan zo snel mogelijk aan de praktijk te melden, zodat we uw vrijgekomen plek dan kunnen gebruiken om iemand anders te helpen.

Online inzage gegevens

Uw medische gegevens thuis bekijken.
Hoe doet u dat?

.
Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in zijn computer in uw medische dossier.
.
Bijvoorbeeld:

      • het advies van de huisarts
      • de uitslagen van onderzoek
      • de lijst met uw medicijnen
.
U kunt uw medische gegevens daarna online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig inlogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling.
.
Wilt u de gegevens over uw gezondheid bekijken op internet? U kunt inloggen  via het rechterblok op de startpagina
.
Heeft u hulp nodig bij het aanmelden? Neem dan telefonisch contact met ons of raadpleeg de Uitleg van het patiëntenportaal.
Klacht huisarts herten

Heeft u een klacht?

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Vanzelfsprekend doen de medewerkers van onze praktijk er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen.

Desondanks kan het voorkomen dat u ontevreden bent over de gang van zaken en geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus genomen bent, onheus bent bejegend of u zijn andere tekortkomingen in onze praktijk opgevallen.

Wij willen dat dan zo snel mogelijk met u bespreken om zodoende hiervan te leren of zaken te verbeteren. Samen kunnen wij proberen tot een goede afhandeling te komen. We zouden u willen vragen om hiervoor contact op te nemen met de zorgverlener in kwestie. In sommige gevallen vindt u het misschien prettiger om dit via het Klachtenformulier te doen. U kunt dit invullen en opsturen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

 

Indien wij hier echter niet in slagen, dan kunt u zich voor een onafhankelijk oordeel wenden tot:

Stichting en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Tel: 088-0229100

Via de website kunt u meer informatie vinden over de SKGE en het formulier ‘Indienen klacht’ invullen en verzenden

Translate »